POLSKIE PEREŁKI #1



W Polsce wiele osób jest uprzedzonych w stosunku do naszych rodzimych autorów. Panuje bowiem dziwne przekonanie, że każda książka napisana przez niego musi być zła. Oczywiście nie odnosi się to do wszystkich, mówię tutaj o większości.
I w tym momencie rodzi się w mojej głowie pytanie; czy nie wystarczy poszukać? Coraz częściej sięgam po książki napisane przez polskich pisarzy i powiem wam szczerze, że znajduję świetne historie!
Dlatego wpadłam na pomysł, by stworzyć serię postów, w których co jakiś czas będę pokazywać wam 'książkowe perełki'. Mam nadzieję, że wam się spodoba i nawet jeśli nie czytacie wcale takich powieści, to uda mi się was przekonać!

PRACOWNIA DOBRYCH MYŚLI MAGDALENA WITKIEWICZ




Jakże mi ta książka się podobała! Poznajemy tutaj losy mieszkańców ulicy Przytulnej, przy której mieścił się kiedyś zakład krawiecki babci Pelagii, w którym podobno zszywane były losy ludzi. Jednakże po jej śmierci żaden inny biznes nie może się tu utrzymać, wszystko zmienia się, kiedy wnuk Pelagii- Florian otwiera swoją kwiaciarnię. Staje się ona miejscem, gdzie magicznie łączą się losy ludzi.
Oczywiście fabuła jest o wiele bardziej rozbudowana. To historia podczas czytania której uśmiech nie schodzi nam z twarzy. Nie raz wybuchałam gromkim śmiechem. W 'Pracowni dobrych myśli' znajdziemy przecudownych bohaterów! Nie żartuję, polubiłam tam KAŻDEGO! Jest to książka, którą czyta się jednym tchem od początku do końca. To świetny rozweselacz, kiedy zmagamy się z okropnym dniem. Polecam wam bardzo mocno!


DRUGA SZANSA KATARZYNA BERENIKA MISZCZUK



Tą książkę czytałam już jakiś czas temu, ale muszę przyznać, że zapadła mi w pamięć.
Główna bohaterka - Julia budzi się w szpitalu psychiatrycznym. Nie pamięta absolutnie niczego. Nie wie jak się tu znalazła, ani kim jest. Dowiaduje się, że cała jej rodzina zginęła w pożarze, tylko ona przeżyła. Na dodatek dziewczyna ma mętlik w głowie, ponieważ tajemnicza pani Zosia ciągle wróży jej śmierć. Przed oczami Julii pojawia się także nieznajoma dziewczyna oraz ciągle słyszy szepty. Dzieje się coś dziwnego, jednakże nastolatka nie wie co robić, ponieważ nie ma pojęcia czy może sobie zaufać.
Kolejna świetna książka. Muszę przyznać, że nigdy przedtem niczego takiego nie czytałam. Czasami sami nie wiemy co w tej powiści jest  prawdą, a co urojeniem. Jest tutaj pełno zagadek i niedopowiedzeń. Ta książka ma niesamowity klimat i szczerze mówiąc w niektórych momentach byłam przerażona. A jej zakończenie  po prostu wbija w fotel. Będziecie o nim rozmyślać jeszcze długo po skończeniu tej powieści. W dodatku pani Miszczuk pisze niezwykle lekko, więc jej książki czyta się błyskawicznie.


FANFIK NATALIA OSIŃSKA



Jest to książka dla osób, które szukają oryginalności, bowiem z takim tematem jaki jest tutaj poruszany nie spotkałam się nigdy wcześniej w żadnej książce. 

'Tosia wymiotuje w szkolnej toalecie' Tak brzmi pierwsze zdanie tej powieści. Główną bohaterką jest dziewczyna która na swoim karku ma pełno problemów. To książka o poszukiwaniu siebie. Odnalezieniu swojego miejsca na świecie. O relacji z rodzicami. O licealnych problemach. I o proszkach dających szczęście. To książka absolutnie dla każdego. Dla nastolatka i jego rodzica, ponieważ tutaj pewne sprawy są także pokazane z perspektywy dorosłego. 





DZIEWCZYNA Z DZIELNICY CUDÓW ANETA JADOWSKA 


Nie widzę sensu rozpisywać się tutaj na temat tej książki, ponieważ ostatnio pojawił się post na jej temat. Jeśli jesteście ciekawi, to zapraszam :) (link)













SERIA Z CHYŁKĄ I ZORDONEM REMIGIUSZ MRÓZ



Na koniec wisienka na torcie. Chyba nie ma osoby, która nie słyszała o tym autorze. Nie ma się co dziwić, ponieważ jego książki są fantastyczne! Uwielbiam Chyłkę i jej cięty język oraz młodego aplikanta- Zordona. W każdym tomie poznajemy kolejną sprawę, którą owy duet się zajmuje, w między czasie przeplatają się tutaj także prywatne losy bohaterów. 
Polecam każdemu, kto lubi zagadki, thrillery, nietuzinkowe postacie oraz niespodziewane zakończenia! 








KONIECZNIE DAJCIE ZNAĆ CO MYŚLICIE O TEJ SERII POSTÓW  ORAZ CZY CZYTALIŚCIE KTÓRĄŚ Z TYCH KSIĄŻEK. JEŚLI TAK, NAPISZCIE CZY WAM SIĘ PODOBAŁY :)




33 komentarze:

  1. Dziewczyna z Dzielnicy Cudów i seria Mroza z Chyłką i Zordonem zdecydowanie są godne polecenia! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na wpis! Ja osobiście uważam, że polscy autorzy piszą w porządku i przykro mi, że Ci którzy nie piszą najlepiej rzucili cień na innych.
    Mi tak samo podobała się Pracownia- idealna książka na deszczowe popołudnie pod kocykiem! Mam w planach inne książki pani Magdy.
    Jeżeli nie czytałaś to polecam Ci również trylogię pani Olgi Rudnickiej- niesamowite przygody 5 sióstr o tym samym imieniu i nazwisku! :) Pozdrawiam serdecznie,
    http://morzespokoju.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Nie czytałam, ale chętnie się zapoznam, bo brzmi intrygująco :)

      Usuń
  3. Ja również nie rozumiem, jak można sugerować się przy wyborze książki pochodzeniem autora :/ Ostatnio polecałam koleżance książkę i dosłownie zagotowało się we mnie, gdy usłyszałam: "przeczytałabym, gdyby nie polska autorka". Pomysł na wpisy o takiej tematyce jest bardzo ciekawy i myślę, że potrzebny. Ja sama czytam dużo książek polskich autorów, więc takie posty zawsze chętnie będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomysł przypadł Ci do gustu :) też tego nie rozumiem, choć muszę przyznać, że na początku mojej książkowej przygody też pochodziłam do polskich autorów ostrożnie, ale to nie znaczy, że ich dyskryminowalam, wręcz przeciwnie. Pozatym niektóre książki polskich pisarzy są nawet lepsze od tych zagranicznych!

      Usuń
  4. Ja Ci polecam najnowszą książkę pani Magdaleny Witkiewicz :) opinia u mnie na blogu ☺️
    tomandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam już twoja recenzje:) Kupiłam ja mamie na dzień matki, więc pewnie i ja przeczytam!

      Usuń
  5. Mamy naprawdę wiele świetnych autorów i to aż boli, że niektórzy czytelnicy nie chcą dać im szansy tylko dlatego, że są Polakami :/ Chociażby Chmielewska, Kordel, Gutowska-Adamczyk, Grochola, Szwaja, Musierowicz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, to aż boli. Musierowicz książki bardzo lubię, z resztą nie miałam jeszcze styczności. :)

      Usuń
  6. Zaczęłam czytać ksiązki o Chyłce i Kordianie i jestem zachwycona! Autor bardzo dobrze pisze, potrafi wciągnąć czytelnika w swój świat. Wiele dobrych opinii właśnie czytałam o Witkiewicz, ale jeszcze nie miałam szansy poznac jej twórczości, ale zamierzam to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ci się spodobały! Uwierz mi, że pani Witkiewicz jest genialna, nie zawiedziesz się :)

      Usuń
  7. Od jakiegoś czasu jestem zrażona do polskich autorów. Te wszystkie książki mają świetną fabułę. Zainteresowały mnie.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorzej jest się zrazić, ale to nie znaczy, że każda książka polskiego autora jest zła. Mam nadzieję, że sięgniesz po któryś z tych tytułów i, że się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  8. Nie czytałam żadnej z nich, ale "Drugą szansę" od dawna mam na półce. bardzo lubię książki pani Miszczuk!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakiś czasem i ja rzadko i niechętnie sięgałam po książki polskich autorów. Na całe szczęście powoli się to zmienia i na mojej półce coraz więcej powieści napisanych, przez naszych rodaków. Z Twojej listy posiadam książkę pani Miszczuk i mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu tak samo, jak jej trylogia Ja, Diablica :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam taki okres, kiedy z niechęcią podchodziłam do polskich pisarzy, ale dość szybko mi przeszło :D Akurat trylogii Ja, Diablica jeszcze nie czytałam, ale przed chwilą skończyłam Szeptuchę i bardzo mi się podobała. :D

      Usuń
  10. Wstyd, wstyd, wstyd, ale nie czytałam nic. Co prawda Mróz czeka na półce, a Jadowska kusi, ale minie zapewne trochę czasu zanim się za ich twórczość zabiorę. Mogę Ci polecić Małeckiego :) Czytałam jego "Ślady" i naprawdę mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie nadrobić zaległości! Słyszałam o 'Śladach' wiele dobrego, na pewno kiedyś przeczytam :)

      Usuń
  11. Wciąż mam opory z sięganiem po twórczość polskich autorów, ale coraz lepiej z nimi walczę. W tym roku przeczytałam już 5 lub 6 polskich książek i wprawdzie nie wszystkie mi się podobały, ale niektóre były zaskakująco dobre. Z wymienionych przez Ciebie książek czytałam tylko Dziewczynę z Dzielnicy Cudów (drugi tom jest jeszcze lepszy!), ale ostatnio słyszałam też bardzo dużo dobrego o twórczości Magdaleny Witkiewicz - przy najbliższej okazji spróbuję po nią sięgnąć! :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi tom Dziewczyny z Dzielnicy cudów już wypożyczyłam, więc pewnie niedługo się za nią zabiorę!

      Usuń
  12. Czytałam "Kasację" i kocham, kocham! ♥ twórczość Pani Miszczuk również lubię, przez jej serię "Ja, diablica" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mróz to zdecydowanie mój Bóg <3

    Zostaję na dłużej i obserwuję!

    Pozdrawiam ;)
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  14. O Mrozie to chyba każdy już słyszał! haha :D Ślicznie prowadzisz bloga, dodaję do obserowanych i pozdrawiam :*
    http://mishmashbyalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ostatnio jest chyba najbardziej zachwalanym i znanym polskim autorem.
      Dziękuję <3

      Usuń
  15. Niestety nie miałam do czynienia ;)
    Pomarzyć dobra rzecz :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytalam "Fanfik" i dwie części przygód Chyłki i Zordona. Mimo wszystko reszta książek które wymieniłaś też bardzo mnie interesuje :)
    rozczytane.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reszta też jest świetna, jeszcze raz bardzo polecam :)

      Usuń
  17. Osobiście uwielbiam wszystkie książki Pani Magdy Witkiewicz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie miałam styczność tylko z jedną, ale jej najnowszą powieść już mam w domu i niedługo się za nią zabiorę :)

      Usuń
  18. Za to ja mogę polecić serię o Popielskim Marka Krajewskiego - o ile ktoś lubuje się w kryminałach.
    No i kryminały Olgi Rudnickiej są obiecujące. Zachęciłaś mnie "Drugą szansą". ;) Słyszałam też wiele dobrego o Mrozie, ale póki co, jest on niezwykle rozchwytywany w bibliotekach i jeszcze w moje łapki żadna jego książka nie wpadła.

    https://cienwiatru.wordpress.com/2017/05/31/paula-hawkins-zapisane-w-wodzie-bez-spoilerow/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Pomiędzy rozdziałami , Blogger