Cudowny chłopak / P.J. Palacio



Cudownego chłopaka chciałam przeczytać już od bardzo dawna. Pamiętam jak jakieś 2 lata temu oglądałam jakiś filmik  yt w którym to ktoś bardzo zachwalał tę książkę. Ale wiecie jak to jest... na rynku pojawiają się co chwilę jakieś nowości, do rąk wpadają nam kolejne pozycje, półki pod ciężarem innych książek się uginają i po prostu zapomniałam o tym tytule. 
Jak zapewne wiecie ostatnio wyszedł film na podstawie tej książki, dlatego okładkę 'Cudownego chłopaka' czy plakaty filmowe można było dostrzec naprawdę wszędzie (dzięki czemu mi się o niej przypomniało ). I właśnie wtedy stwierdziłam, że jest to świetny moment by zapoznać się z tą historią. 

August to dziesięciolatek, który lubi grać w piłkę, jeździć na rowerze, czytać komiksy, a ponadto zafascynowany jest Gwiezdnymi wojnami. Uważa się za normalne dziecko. Tyle, że dzięki mutacji w genie jego twarz jest całkowicie zdeformowana, przez co w oczach większości ludzi staje się niemalże potworem, wybrykiem natury. Dlatego musi zmagać się z wieloma problemami np. akceptacją. Auggie uczony jest w domu przez swoją mamę, ale przecież taka sytuacja nie może trwać wiecznie. Rodzice postanawiają wysłać chłopca do szkoły. Czy uda mu się zdobyć przyjaciół i czy w ogóle poradzi sobie w nowej sytuacji?

'Cudowny chłopak' jest niewątpliwie bardzo wartościową książką, która wzbudza do przemyśleń, zatrzymaniem się na chwilę i zastanowieniem się nad własnym życiem i docenieniem się tego co się ma. Wiem, że brzmi o nieco infantylnie, ale uwierzcie mi jest to pozycja po którą niewątpliwie warto sięgnąć.


Fabuła nie jest skomplikowana, a styl pisania autorki jest bardzo lekki i przyjemny przez co książkę czyta się w błyskawicznym tempie. Co ciekawe cała historia podzielona jest na kilka części, w której to mamy różnym narratorów tj, Auggie, jego siostra, przyjaciele czy inne pojawiające się epizodycznie postaci. Uważam, że jest to świetny pomysł, gdyż dzięki temu mamy szansę poznać punkty widzenia różnych osób, a nie tylko Augusta. 

Podsumowując 'Cudowny chłopak' to świetna książka, którą zdecydowanie powinni przeczytać zarówno dorośli jak i dzieci. Bardzo mi się spodobała, więc nie pozostaje mi nic innego jak wybrać się na ekranizację!
Koniecznie dajcie znać czy mieliście okazję zapoznać się z tą książką, albo może oglądaliście film?



4 komentarze:

  1. Dawno, dawno temu przeczytałam tę książkę, udało mi się ją bowiem upolować w jakiś stacjonarnym dyskoncie Świata Książki za kilkanaście złotych. To, jak piszesz, świetna książka. Uważam, że powinno się ją czytać młodym dzieciom, uczyć je tak akceptacji. Mam nadzieję niedługo obejrzeć również film, ponieważ słyszałam, że i on jest genialny!

    Pozdrawiam, dziewczyna z książkami

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka stoi u mnie na półce już od grubo ponad roku, zdobyłam ją na jakiejś wymianie książkowej, ale jak na razie jej nie ruszyłam. Ostatnio słyszałam wiele zachwytów nad filmem i jego również mam w planach, ale powieść stawiam na pierwszym miejscu, skoro już ją mam. Spodziewam się historii, która mnie poruszy :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny chłopak jest naprawdę cudowny :) Czytało mi się tę książkę z ogromną przyjemnością i nie ukrywam, że polały się łzy :)

    Pozdrawiam, goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę ją chyba w końcu przeczytać bo słyszę tylko pozytywy :)

    Piękny blog, zostaje na dłużej i pozdrawiam Grovebooks :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Pomiędzy rozdziałami , Blogger