PROJEKT KRÓLOWA DOMINIKA ROSIK


Bardzo cieszy mnie , kiedy polscy autorzy nie boją się wyjść poza granice tego co już było, mają oryginalny pomysł  i pozwalają przenieść się czytelnikowi w zupełnie inny świat, odbiegający od rzeczywistości. Właśnie takim pisarzem jest Pani Dominika Rosik. Jej debiutancka powieść 'Projekt Królowa' zaskoczyła mnie przede wszystkim fabułą i wspaniale wykreowanymi bohaterami.

Poznajemy tutaj Emily oraz siedem innych osób, które pewnego dnia budzą się w podziemiach szpitala psychiatrycznego. Nikt nie wie dlaczego, ani jak się tu znalazł. Każdy z nich jest zupełnie różny. W końcu co wspólnego mają ze sobą Azjata, informatyk, neurochirurg i młoda dziewczyna? Sprawy coraz bardziej się komplikują, pojawiają się zjawiska, których nie da się logicznie wytłumaczyć. 
Co tutaj jest prawdziwe, a co wytworem ludzkiej wyobraźni? Co jest prawdą, a co kłamstwem? Pewne jest tylko jedno, bohaterzy znaleźli się w samym centrum eksperymentu, podczas którego będą musieli wykazać się odwagą i trzeźwym myśleniem. 

Zastanawialiście się kiedyś co może wyniknąć, kiedy grupka osób zupełnie sobie obca, w której której każda osoba różni się od drugiej absolutnie wszystkim zostaje uwięziona w jednym budynku, bez dostępu do realnego świata? W dodatku mają do rozwiązania zagadkę, a gra toczy się o najwyższą stawkę, jaką jest życie.

Bohaterowie to chyba największy atut tej książki. Są doskonale wykreowani, każda postać jest zupełnie inna i wielowymiarowa oraz  ma swoją niepowtarzalną  historię, której skutki możemy 'oglądać' teraz. Narracja prowadzona jest z perspektywy Emily, Matthew i Alexandra w różnym czasie akcji.  Najbardziej przypadła mi do gustu postać tego ostatniego. Jest on typem przywódcy, opanowany; zawsze potrafiący trzymać swoje emocje na wodzy, skrywa wiele tajemnic oraz wykazuje się ponadprzeciętną inteligencją.
Autorka świetnie ukazała to jak funkcjonuje i reaguje człowiek pod wpływem różnych emocji. Pozwoliła mi  zagłębić się w umysły bohaterów, co jest niesamowicie intrygujące, tym bardziej, że tutaj każdy ma sekrety, których nie chce wyjawić mając ku temu jakieś szczególne powody. Jednakże Pani Dominika nie odsłania przed nami wszystkich kart, wodzi nas za nos, byśmy mieli istny mętlik w głowie i zastanawiali się, jak to wszystko się skończy oraz jakie informacje zostały przed nami zatajone.

Fabuła jest cudowna, jestem zakochana w pomyśle autorki. Eksperyment, szachy, ludzki umysł oraz kłamstwa, to wszytko składa się na fascynującą historię, którą się pochłania i szybko o niej nie zapomina. W dodatku klimat tej książki przesiąknięty jest emocjami bohaterów i szczyptą strachu.

Zakończenie jest po prostu fenomenalne i stawia przed nami kolejne pytania. Jestem niesamowicie ciekawa co wydarzy się w następnych tomie, bo mam przeczucie, że okaże się jeszcze lepszy.

Tak naprawdę znalazłam tu jedną rzecz do której mogłabym się przyczepić, a mianowicie wątek miłosny, który jak na moje oko rozwija się dość szybko. Oczywiście jest to indywidualna sprawa i zależy od tego kto co lubi, ja jestem zwolenniczką 'kształtowania'się takich relacji powoli, dlatego na początku mi to trochę przeszkadzało.

Podsumowując 'Projekt Królowa' to niesamowicie dobra książka, jestem pod wrażeniem, ponieważ tak jak już wcześniej wspomniałam jest to debiut Pani Dominiki Rosik. Jeśli chcecie przenieść się w świat zagadek, sekretów i ludzkiej psychiki to bardzo polecam!


Za swój egzemplarz serdecznie dziękuję autorce Pani Dominice Rosik.














18 komentarzy:

  1. Świetna recenzja! Zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka ma mega ciekawą fabułę, autorka miała ambitny pomysł :) Ciekawi mnie rozwiązanie całej historii - jak autorka postanowiła wytłumaczyć choć część wydarzeń.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka jest świetna. Fabuła bardzo dobra i dopracowana. Tak mi się wydaje. Po Twojej recenzji chcę przeczytać tę książkę.
    Pozdrawiam! i zapraszam
    http://polecam-goodbook.blogspot.com/2017/06/bez-ciebie-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka ma przepiękną okładkę i to ona przyciągnęła mnie do książki. Bardzo intryguje mnie ta pozycja i mam nadzieję, że będzie mi kiedyś dane ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Projekt Królowa ma przepiękną okładkę!

      Usuń
  5. No to mnie zachęciłaś. Świetna recenzja! I jeszcze ta okładka bardzo kusi :D
    http://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo się cieszę. Oj tak, okładka jest genialna <3

      Usuń
  6. Pierwszy raz słyszę o książce i autorce i mnie zaintrygowała. Rozejrzę się za nią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Dominika jest debiutantką, ale książką naprawdę warto się zainteresować :)

      Usuń
  7. Ostatnio zaczynam czytać coraz więcej książek polskich autorów i chodź czasami zdarzają się buble to można też odkryć sporo świetnych pozycji. Mam nadzieję, że kiedyś sięgnę i po tę książkę i będę równie zachwycona jak ty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zaczęłam sięgać częściej po polskich autorów i aż jestem zaskoczona ile świetnych książek można znaleźć. Mam nadzieję w taki razie, że ci się spodoba :)

      Usuń
  8. Wiesz, że ja na początku myślałam, że to książka historyczna? XD
    Masz piękny wygląd bloga <3

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio czytam same pozytywne opinie na temat tej książki i muszę ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przyznać, że mam chęć na tę książkę już od jakiegoś czasu. Twoja recenzja tylko tym bardziej mnie zachęca do sięgnięcia po nią :)
    Bardzo intryguje mnie pomysł autorki, ale i teraz jestem ciekawa bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo zaciekawiła mnie Twoja recenzja, w dodatku książka ma piękną okładkę!
    rozczytane.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Pomiędzy rozdziałami , Blogger